Tehnologia ajută pacienții cu boli grave • Fundația Vodafone România - e normal sa facem bine

Sănătate

Tehnologia ajută pacienții cu boli grave

Parteneri

Fundația Hospice Casa Speranței

Localizare

Brașov, București

Buget

592.188 lei

Anul lansării

2014

Beneficiari

Pacienții cu boli amenințătoare de viață

Scopul Proiectului

Creșterea calității și accesibilității serviciilor de îngrijiri paliative adresate persoanelor cu boli amenințătoare de viață.

Problema identificată

– 4,5 milioane de persoane, copii și adulți, se confruntă cu problema îngrijirii unui bolnav (de obicei rudă apropiată) cu o afecțiune nevindecabilă în stadiu avansat (studiu realizat de Fundația Hospice Casa Speranței).
– 76,5% din persoanele aflate în această situație au beneficiat sau beneficiază de ajutorul familiei.
– 23,5% se ocupă singuri de îngrijirea bolnavului.
– 1,2% beneficiază de ajutor din partea unui serviciu specializat de îngrijiri palliative.

Soluția

– Digitalizarea documentației asociată serviciilor de îngrijiri paliative furnizate în cele 4 locații (Brașov, București, Zărnești, Făgăraș);
– Consultații extinse în sistem telemedicină;
– Implementarea unui serviciu help-line (0377 100 078) pentru pacienții din evidența Fundației Hospice Casa Speranței, operațional 16h/zi în timpul săptămânii, 24h în weekend;
– Consultanța în domeniul îngrijirii paliative pentru medici de familie şi medici cursanţi în cadrul programului naţional de atestat în îngrijiri paliative;
– Serviciu educaţional online pentru copii cu cerinţe educaţionale speciale.

Rezultate

– 127 angajați ai Fundației Hospice Casa Speranței (medici, asistenți medicali, asistenți sociali, psihologi, kinetoterapeuți, psihopedagogi, recepționeri, registratori medicali) implicați direct în acordarea de servicii pentru pacienți și în utilizarea sistemului informatic integrat și a tabletelor;
– 25 medici de familie şi 64 medici cursanţi în cadrul programului naţional de atestat în îngrijiri paliative au primit consultanță pentru îngrijirea pacienților cu boli incurabile;
– 599 sesiuni de telemedicină;
– 229.883 intervenții în sistemul informatic integrat;
– 15.179 apeluri la serviciul de help-line;
– 84 medici de familie şi specialişti din toată ţara, sprijiniți printr-un serviciu de consultanță în îngrijirea pacienților lor proprii (403 pacienți îngrijiţi).
– 5.166 pacienți cu dosare electronice;
– 406 sesiuni educaţionale online pentru 40 de copii cu cerinţe educaţionale speciale.

Scroll to Top